mar 05

Rehabilitering av veinett

Rehabilitering av veinettet i Moltmyra øst

Da er tiden endelig inne for å rehabilitere veinettet vårt. Dette er noe vi har drøftet og sett behovet for i flere år, og på siste årsmøte ble det bestemt å engasjere et konsulentfirma for å ta seg av det formelle anbudsarbeidet rundt dette prosjektet. Multiconsult ble engasjert, og de har ved hjelp av geotekniske undersøkelser vurdert veinettet til å være i en elendig forfatning. I anbudsrunden ble det vektlagt pris, tid og oppstartsdato, og av de fire firmaene som leverte inn anbud, ble det til slutt entrepenør Ottar Augdal AS som fikk tilslag på arbeidet.

Den 21.08.2009 ble det gjennomført et ekstraordinært årsmøte hvor prosjektet ble presentert. En representant for Multiconsulent AS og entrepenør Augdal AS stilte på møtet. Det ble avholdt avstemming over styrets og bankens finansieringsforslag, og dette ble enstemig vedtatt. Finansieringsforslaget innebærer bruk av egenkapital, samt opplåning av resterende sum. Dagens grendelagsavgift vil ikke påvirkes av opplåningen, og vil dermed ligge på samme nivå som i dag.

Oppstart:
I kontrakten er entrepenør Augdal gitt en tidsfrist på 10 uker. Arbeidet vil starte opp onsdag 26, eller torsdag 27 august.

Praktiske opplysninger:
Arbeidet vil starte øverst (mot kirka), nord i feltet.

Asfalten freses av og fraktes bort, deretter vil det bli gravd ned ca. 50 cm med påfølgende fylling av pukk og asfaltering.
Dette arbeidet vil ikke berøre din eiendom, det vil med andre ord ikke bli nødvendig å fjerne murer, kantstein og lignende. Veiens høyde inn mot din eiendom vil bli den samme som i dag.

Om bilen din er plassert i oppkjørselen under gravearbeidet, vil den bli stående der til arbeidet er avsluttet.

Snakk med barna dine, og be de om å være forsiktige!! Dette er store og spennende maskiner for barna å se på.
Entrepenør Augdal er svært opptatt av sikkerheten til barna i grendelaget, men vi kan aldri være forsiktige nok!!

Arbeidet vil foregå på dagtid, når de fleste er på skole, barnehage og arbeid. Det største problemet blir om morgenen når barna drar på skolen, og når de returnerer til ulike tider.
Maskinene plasseres der arbeidet avsluttes for dagen, og de er ikke leketøy!!

Hva med søpla? Renovasjonsbilen vil få problem med å komme seg inn og ut av området. Dette er ikke endelig løst, men mest sannsynlig vil det bli satt ut containere ved garasjeanleggene. Dette vil dere få nærmere beskjed om.

De som har et nødvendig behov for å benytte bilen til og fra sin eiendom, eksempelvis hjemmesykepleie etc. bes kontakte styret for en løsning.

Alle må bruke parkeringsplassen i garasjen, da behovet for plasser på taket blir større. Parkeringsplassene kan ikke uten tillatelse fra grendelaget, anvendes til andre formål enn til oppstilling av beboernes vanlige registrerte personbiler. Gjesteparkeringsplassene tillates ikke benyttet til parkering av tilhengere, bobiler, ikke- registrerte biler, etc. Varsel om dette er sendt gjentatte ganger, og nå må alle være sitt ansvar bevisst rundt dette.

Entrepenør Augdal er positiv til de som ønsker å asfaltere egen eiendom, men dette arbeidet vil ikke iverksettes før etter 10 uker, da det opprinnelige arbeidet er utført. Kostnadene til dette arbeidet må dekkes av hver enkelt andelshaver. Om dette er ønskelig bes dere ta kontakt med styret.

Vær oppmerksom på at det nå vil bli en periode med jobbing og støy i området. Det har ingen hensikt å irettesette og fortelle arbeiderne om hvordan de skal utføre jobben. Er det noe dere er undrende til, -ta kontakt med styret.

Vær positiv, og husk at dette vil øke trivselen og bruksverdien på området vårt.

For ytterligere spørsmål, bruk gjerne vår e-post adresse: skjetnangrendelag@gmail.com

Eventuelt kan du ringe et medlem i styret, nummeret finner du på hjemmesiden vår: www.skjetnangrendelag.com

Mvh
Styret

Skriv et svar