apr 22

Ref.styremøte 09.03.2010

Referat fra styremøte 09.03.10

Sted:

Moltmyra 177

Tilstede:

Hilde

Lennart

Ole Petter

Frank

Geir

Kristin

Sak 03/10        Asfalteringsprosjektet

Det er nå avholdt et møte med Augdahl. Fra styret deltok Hilde og Lennart, samt advokat Marcus Amdahl. Augdahl var ikke særlig villig til å fire på noen krav.

I et eget møte med advokaten etterpå, blir vi anbefalt/enige om å betale tilleggsfakturaen på ca kr 172.000,-

Styret diskuterer dette på styremøtet, og blir enige om at vi ikke ønsker å gi oss på tvisten om breddeutvidelse og ekstrakostnadene ved asfaltfjerning pga tykkere asfalt enn beregnet.

Dette utgjør kr 115.937,50 (kr 22.900,- + kr 69.850,- + 25% mva) av fakturaen på kr 172.000,- som vi ønsker å holde tilbake.

En elektrikerfaktura på kr 42.722,- blir vi enige om at vi betaler. Denne er helt grei.

Det som da vil bli betalt nå i denne omgang er:

Kr 56.662,50 (lekeplasser, avløp)

+          Kr 42,722,-    (elektriker)

=          kr 99.384,50

I tillegg kommer kostnader for ekstra mengder i forhold til dette tilleggsarbeidet. Disse ekstramegdene er imidlertid ikke spesifisert, slik at vi pr i dag ikke vet det eksakte beløpet. Vil tro det kan dreie seg om i overkant av kr 100.000,-

Sak 04/10        Årsmøte 2010

Dato for årets årsmøte settes til torsdag 08.04.2010

Kl 18:00 på Tonstad skole.

Vi rekker ikke å få det til innen utgangen av mars, blant annet fordi regnskapet ikke er klart enda.

Disse er på valg i år:

Kasserer          for 1 år (fordi vi er midt inne i en periode, Sunniva skulle egentlig sittet et år til…)

Sekretær          for 2 år

Nestleder         for 2 år

Styremedlem   for 2 år (Styret foreslår Geir Leraand, som har sagt seg villig)

Varamedlem    for 2 år (Styret foreslår Lennart Solligård som har sagt seg villig)

Leder Hilde Bjørkmo og varamedlem Ole Petter Vinjevoll har ett år igjen av sine perioder. Vil være på valg neste år.

Vedtektene for grendalaget må gjennomgåes. Ordlyden er ikke helt bra noen steder. Det må også sees spesielt på vedtektene som gjelder parkering i området. Disse vedtektene må endres på årsmøtet hvis vi skal kunne gjennomføre tiltak for å bli kvitt parkeringsproblemene.

Ole Petter tar på seg denne jobben. Han lager forslag som resten av styret gir tilbakemeldinger på.

Innkalling og årsberetning deles ut til beboerne snarest. Regnskapet kommer senere.

Sak 05/10        Dugnad

Dato for årets dugnad settes til mandag 26.04.10

Kristin kopierer, med noen endringer, skrivet fra i fjor. Deles ut sammen årsmøtepapirene.

Oppslag henges opp rundt omkring når datoen nærmer seg (ansv. Hilde)

Vanlig dugnadsarbeid må gjøres. Vi bør også få ryddet i skråninga mot kirka, bak 3-romsene. Der har det sjelden blitt ryddet, det er på tide nå, ser ikke ut der.

Skriv et svar